5 sposobów na podniesienie współczynnika klikalności

5 sposobów na podniesienie współczynnika klikalności

Oczywistym jest, że im wyżej Twoja strona plasuje się w wyszukiwarkach internetowej, tym więcej szans masz na wzmożoną ilość kliknięć ze strony użytkowników. Jak się okaże, nie jest to jednak spowodowane wysoką pozycją i zajmowaniem czołowych miejsc w rezultatach wyszukiwania.

Zanim bardziej zagłębimy się w temat, musimy najpierw przypomnieć sobie lub zdefiniować pojęcie CTR. CTR to skrót z języka angielskiego, oznaczający Click-Through Rate, czyli współczynnik klikalności. Jest to jedna z technik pozwalająca na pomiar efektywności kampanii SEO/SEM, wyliczana poprzez podzielenie liczby kliknięć w reklamę  przez ilość razy kiedy się pojawiała.

Jeżeli moja reklama albo strona internetowa, wyświetlana była 100 razy, a kliknięto w nią jedynie 5 razy, wtedy jak z pewnością się domyślasz, CTR wyniósłby 5 procent. Należy przy tym zauważyć, że istnieje naprawdę wiele czynników, które wpływają na zwiększenie lub zmniejszenie tego wskaźnika. Użytkownicy sieci mają tendencję do kierowania się pewnymi kryteriami zanim zdecydują się kliknąć na danym wyniku, a my mamy zamiar pomóc Ci w stuprocentowej realizacji tychże właśnie kryteriów!

Tytuł

Jest to bardzo ważny czynnik przy optymalizowaniu witryny, jednak webmasterzy często zapominają, że kierują się głównie do użytkowników. Z tego też właśnie powodu, powstawały będą tytuły niskiej jakości, prezentujące się niedorzecznie lub wręcz spamersko. Odnośniki opatrzone takimi tytułami zazwyczaj ignorowane są przez internautów. Jeżeli zależy Ci więc na podniesieniu CTR-u, używaj krótkich tytułów, których długość nie przekracza 70 znaków. Musisz być precyzyjny i nie przesadzić z nagromadzeniem słów kluczowych, a z pewnością zachęcisz użytkowników do kliknięcia właśnie w Twój link! Możesz spróbować dodać nazwę swojej firmy lub strony do tytułu, gdyż nadaje mu to o wiele bardziej profesjonalny wygląd.

Meta opis

Najprawdopodobniej jest to najważniejszy element, jeżeli chodzi o zwiększenie współczynnika klikalności. Solidny i porządnie przygotowany meta opis jest bowiem pierwszym tekstem, który widzi internauta na temat Twojej strony. Budować będzie więc pierwsze wrażenie, które powinno być przecież jak najbardziej pozytywne. Powinieneś skupić się więc na wytłumaczeniu co zawiera Twoja strona, w niewielkiej ilości, precyzyjnie dobranych słów, z uwzględnieniem najważniejszych fraz kluczowych. Słowa kluczowa zostaną „pogrubione” w celu dopasowania do zapytań użytkownika. Napisz atrakcyjny tekst i w pewnym stopniu odpowiedz na pytania internautów, jednak nie zdradzaj im wszystkiego. Wzbudzi to w nich naturalną ciekawość i zwiększy szansę na to, że ostatecznie klikną w link, czy też reklamę.

Linki do podstron w wynikach wyszukiwania

Linki do podstron to odnośniki, które pomagają użytkownikom w łatwiejszym poruszaniu się po Twoim serwisie i zazwyczaj pojawiają się tuż poniżej wyników SERP. Oczywiście nie będą wyświetlane zawsze, tylko wtedy, kiedy zapytanie jest niezwykle istotne dla samego wyniku, a wynikiem tym jest zaufana strona lub marka.

Niestety, webmasterzy zazwyczaj posiadają ograniczone możliwości w kontrolowaniu linków do podstron wyświetlanych w wyszukiwarkach, gdyż obliczane są one na podstawie kompleksowego i złożonego algorytmu. Jak się jednak okazuje, istnieją dwie techniki, dzięki którym będziesz mógł doprowadzić ostatecznie do tego, że sitelinki pokażą się także pod Twoim adresem. Po pierwsze, powinieneś pozbyć się wszystkich zbędnych linków do podstron w panelu konfiguracyjnym witryny w narzędziach Google. Po drugie, upewnij się, że struktura linków na Twojej stronie jest odpowiednio zbudowana, tak aby wyszukiwarkowe boty nie miały problemów z rozróżnieniem poszczególnych jej partii.

Google Instant Preview

Dzięki nowej usłudze od Google, a mianowicie Instant Preview, istnieje możliwości zobaczenia zrzutu ekranu strony, do której wynik linkuje. Niestety, usługa posiada czasami problemy z wyświetlaniem zawartości flashowej i w rezultacie, screenshoty wyglądać mogą myląco i nieprofesjonalnie. Upewnij się, że Twoja strona posiada ładny design i prezentuje się intrygująco, przyciągała będzie bowiem o wiele więcej użytkowników właśnie dzięki temu. Za sprawą Instant Preview internauta upewni się, że strona, którą chce odwiedzić prezentuje się profesjonalnie i jest dobrze zorganizowana, co z pewnością zachęci go do kliknięcia w odnośnik, a Tobie podniesie współczynnik CTR.

Media społecznościowe

Jak doskonale wiesz, Google dodało do swojej wyszukiwarki warstwę społecznościową oznaczoną poprzez Google +1, co przywodzi nam na myśl między innymi przycisk Lubię To z Facebooka. Posiadają dużą liczbę „plus jedynek” przy Twoim odnośniku, użytkownicy będą bardziej przekonani do tego, aby kliknąć w link, zauważą bowiem, że wiele osób odwiedziło daną stronę i pozytywnie ją oceniło.

Podziel się swoją opinią