Czym jest marketing internetowy?

Czym jest marketing internetowy?

Szacuje się, że z Internetu na świecie korzysta już prawie połowa ludności. W Polsce dostęp do Sieci ma blisko 25 milionów osób. Tym samym, rola Internetu w naszym życiu odgrywa niebagatelne znaczenie. Według badań przeprowadzonych przez Deloitte, spędzamy średnio 6 godzin na surfowaniu po Sieci. Statystyki te, kierują nas do jednoznacznego wniosku, który mówi, że jeśli chcemy w jakikolwiek sposób sprzedać swój produkt lub usługę, marketing internetowy staje się obecnie koniecznością.

Co mieści się w pojęciu „marketing internetowy”?

Działań, które możemy zamknąć w pojęciu „marketing internetowy” jest sporo. Co ważne, niezależnie od tego, na jakie rozwiązania się zdecydujemy, nie będą one ze sobą w żaden sposób kolidowały. Zależnie od tego, na jakim efekcie nam zależy oraz jak szybko chcemy go osiągnąć, mamy do wyboru kilka rozwiązań. Głównym zadaniem działań mieszczących się w pojęciu „marketing internetowy” jest nie tylko zwiększenie sprzedaży oferowanych przez naszą firmę towarów czy usług ale także wygenerowanie większego ruchu na naszej stronie internetowej. To z kolei, będzie prowadziło do tego, że po wpisaniu konkretnego hasła do wyszukiwarki przez użytkownika, zachodzi znacznie większe prawdopodobieństwo, że nasza strona pojawi się jako jedna z pierwszych w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Kampania AdWords

Jeśli chcemy w krótkim czasie wygenerować większy ruch na naszej stronie internetowej, warto jest wziąć pod uwagę wdrożenie kampanii AdWords. To działanie, którego efekty będziemy w stanie zaobserwować nawet po kilku dniach od wdrożenia. Oczywiście wszystko zależne jest od tego, jak taka kampania zostanie przygotowana, jaki będzie przeznaczony na nią budżet oraz – o czym pod żadnym pozorem nie można zapominać – jak kształtuje się konkurencja w danej branży. Tego wszystkiego będziemy w stanie się dowiedzieć, kiedy np. po wybraniu interesujących nas słów lub fraz kluczowych,sprawdzimy ich popularność oraz ilość wyszukań w Google plannerze. Zależnie od tego jak będą przedstawiały się wyniki, dobierzemy odpowiednie dla nas frazy.

Optymalizacja strony

Dla wielu może wydawać się to niezrozumiałe, ale jeśli chcemy podjąć jakiekolwiek działania związane z szeroko rozumianym marketingiem internetowym, musimy zacząć od przygotowania naszej strony. Chodzi tutaj o wdrożenie jej optymalizacji. Obrazki, treści czy nawet adresy url kierujące do konkretnych podstron – to wszystko powinno zostać przygotowane w taki sposób aby przede wszystkim znalazły się tam frazy kluczowe. Obrazki czy grafiki znajdujące się na stronie, nie powinny mieć większego rozmiaru niż 1MB. Wynika to z faktu, jak długi czas będzie potrzebny na ich załadowanie się. Użytkownik Sieci, który wchodzi na stronę i czeka dłużej niż 3 sekundy na załadowanie się obrazków, grafik, lub całej strony, zwyczajnie ją opuści. Dla nas, jako przedsiębiorców, to strata klienta. Dlatego też, w marketingu internetowym, tak ważna jest właściwa optymalizacja naszej witryny.

Pozycjonowanie witryny i działania z zakresu SEO

Jednym z najskuteczniejszych ale też i długotrwałych, jeśli chodzi o oczekiwanie na efekty, działań wchodzących w skład szeroko rozumianego marketingu internetowego, jest pozycjonowanie. Pozycjonowanie witryny internetowej – niezależnie od tego, czy mowa o sklepie czy po prostu stronie danej firmy – zawsze wiąże się z jednym: publikacjami wysokojakościowych treści na mocnych stronach. W treści takiej, umieszczamy w odpowiedni sposób link, który będzie kierował do naszej witryny. Zdanie czy fraza, którą linkujemy, czyli zaznaczamy jako hiperłącze, powinna zawierać frazę lub słowo kluczowe, na którym zależy nam najbardziej. W ten sposób zagarniamy ruch z portalu, na którym umieściliśmy publikację a tym samym, zwiększamy widoczność naszej witryny. Musimy jednak pamiętać o tym, że dla wyszukiwarki, nie jest ważna ilość linków a ich jakość. Lepszym rozwiązaniem jest zatem inwestycja w trzy lub cztery mocne portale na których umieścimy płatne publikacje, niż zakup kilkudziesięciu publikacji na portalach słabej jakości. W tym drugim przypadku, narażamy naszą stronę na kary od Google w postaci np. filtra algorytmicznego.

Marketing w social mediach

Kiedy rozważamy wdrożenie działań z zakresu szeroko rozumianego marketingu internetowego, nie możemy pominąć w tym procesie social mediów. Portale społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram, także stają się platformami, na których możemy reklamować naszą markę. Co więcej, na Facebooku możemy prowadzić także kampanię reklamową czyli FacebookAds. Będzie ona polegała na tym, że po dobraniu odpowiedniej grupy odbiorców, czyli właściwemu targetowaniu reklamy, nasz fan page będzie się pokazywał wybranym użytkownikom, jako coś, czym mogą być zainteresowani. To już bardzo prosta droga do pozyskania nowych klientów, a tym samym – zwiększenia obrotów naszej firmy.

Sami zatem widzicie, że możliwości, jeśli chodzi o działania z zakresu marketingu internetowego, mamy bardzo dużo. To na które z nich się zdecydujemy, zależy od nas oraz od tego, jak szybko chcemy osiągnąć pożądane efekty. Nie zapominajmy jednak, że kampania AdWords, reklamy FacebookAds czy pozycjonowanie, nie kolidują ze sobą. To działania, które pozostają ze sobą w spójności a jeśli zdecydujemy się je na wdrożenie każdego z nich, efekty działań marketingowych mogą nas naprawdę miło zaskoczyć.

Podziel się swoją opinią