Dlaczego Google AdWords a nie pozycjonowanie stron?

Dlaczego AdWords a nie pozycjonowanie stron ?

SEO, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe oraz AdWords, marketing w wyszukiwarkach internetowych, to dwa elementy, które mogą ze sobą współgrać i wpływać na jeszcze lepsze efekty naszych działań. Aby do tego doszło, musimy jednak najpierw poznać podstawowe różnice, które występują zarówno pomiędzy Nimi.

Zanim jednak do tego przejdziemy, spróbujmy zdefiniować sobie dokładniej pojęcie.

Czym jest SEM?

SEM, czyli skrót z języka angielskiego odnoszący się do Search Engine Marketing, to nic innego jak działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych i z wykorzystywaniem oferowanych przez nie narzędzi. Jak z pewnością wiesz, prowadzone są w celu uzyskania jak największego ruchu na stronie, co można osiągnąć poprzez działania płatne oraz organiczne.

Czym jest SEO czyli pozycjonowanie?

SEO, ponownie skrót z języka angielskiego odnoszący się do Search Engine Optimization, który w przekładzie na polski oznaczał będzie optymalizację stron pod wyszukiwarki internetowe albo po prostu pozycjonowanie. Jak wspomnieliśmy przed chwilą jest częścią składową SEM, uznawaną za naturalne metody pozyskiwania trafficu, skupiając się głównie na budowaniu zaplecza linkowego, dostosowaniu działania stron do algorytmów wyszukiwarkowych i tak dalej.

PPC ( czyli Google AdWords )

Skrót PPC oznacza nic innego jak Pay Per Click. Jest to swego rodzaju forma rozliczenia między reklamodawcą a wydawca reklamy. Polega ona na tym iż osoba wykupująca baner lub tekst reklamowy płaci jedynie za kliknięcia w tą właśnie reklamę. Jest to bardzo korzystny dla reklamodawcy sposób promocji gdyż tak naprawdę płaci tylko wtedy kiedy internauta, w domyśle potencjalny klient, kliknie w naszą reklamę. Dla reklamodawcy oznacza to dużą szansę sprzedaży w sytuacji kiedy dana osoba znajdzie się już na stronie docelowej. Dlatego też reklamy PPC z każdym miesiącem stają się coraz bardziej popularne i przede wszystkim doceniane przez reklamodawców.

Różnice pomiędzy Google AdWords a Pozycjonowaniem stron

Pomimo wskazanych przed chwilą różnic, skorzystanie z kombinacji naturalnych i płatnych strategii pozycjonerskich, z pewnością będzie miało znaczny wpływ na poprawę osiąganych dochodów Twojej firmy. Zarówno pozycjonowanie jak i google adwords to wysoce specjalistyczne techniki marketingowe, z tego też powodu, aby je efektywnie wykorzystać konieczne będzie posiadanie albo eksperckiej wiedzy albo skorzystanie z pomocy fachowców.

Pozycjonowanie

AdWords

Koszty

Zaindeksowanie Twojej strony w silniku wyszukiwarki internetowej nic nie będzie Cię kosztowało. Jeżeli chcesz jednak zaangażować firmę SEO w celu wdrożenia odpowiednich strategii, wtedy zmuszony będziesz zapłacić za jej usługi

Przy kampaniach PPC, opłacasz koszty każdego kliknięcia w reklamę. Koszt pojedynczego z nich zależał będzie od fraz kluczowych użytych w Twojej reklamie

Kontrola

Dzięki SEO, możesz zoptymalizować swoją stronę, nie jesteś jednak w stanie w stu procentach kontrolować pozycji w wynikach wyszukiwania, która może zmienić się z dnia na dzień

Dzięki SEM, posiadasz o wiele dokładniejszą kontrolę nad tym, na których pozycjach się plasujesz, co uzależnione jest głównie od tego ile przeznaczasz na promocję strony i kampanię PPC

Wprowadzanie zmian

Wprowadzając zmiany w kampanii SEO na oczekiwane efekty będziemy musieli poczekać nawet kilka dni

Zmiany w kampaniach SEM wchodzą w życie automatycznie po ich wprowadzeniu

Segmentacja

SEO pozwala na monitorowanie wszystkich rynków na danym obszarze geograficznym i wyświetla rezultaty 24h na dobę

SEM pozwala ściśle sprecyzować teren geograficzny, na którym chcesz prowadzić kampanię, podobnie jak czas jej wyświetlania (na przykład dopiero od godziny 19 każdego dnia).

Pozycjonowanie długoterminowe

Jeżeli Twoja strona została dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana, powinna długo otrzymać się na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania, nawet po zakończeniu działań SEO

Kiedy zrezygnujesz z dalszego opłacania swojej kampanii SEM, wtedy praktycznie od razu Twoja widoczność w wyszukiwarkach internetowych załamie się lub całkowicie zaniknie

Wiarygodność

Praktyki SEO cieszą się większym zaufaniem użytkowników, jako, że są całkowicie darmowe (przynajmniej jeżeli chodzi o indeksację strony w wyszukiwarce)

PPC oraz SEM uważane są za mniej wiarygodne, między innymi dlatego, że konieczne jest uiszczenie opłaty w celu indeksacji witryny