Jak zwiększać ruch na stronie i pozyskiwać leady?
Jak zwiększać ruch na stronie i pozyskiwać leady?
Każdy przedsiębiorca, marzy o tym, aby sprzedawać jak najwięcej swoich towarów lub usług.W obecnych czasach nie jest to możliwe, jeśli nie wdrożymy rozwiązań szeroko rozumianego marketingu internetowego. Jednym z najskuteczniejszych a zarazem przynoszącym rezultaty w bardzo krótkim czasie rozwiązań, jest kampania AdWords. Jak jednak dokładnie ją przygotować?Na co koniecznie musimy zwrócić uwagę w tym aspekcie? Odpowiedzi, znajdziecie państwo w poniższym wpisie.
Przede wszystkim – odpowiedni wygląd kampanii
Kiedy tworzymy kampanię AdWords, koniecznie musimy kierować się zasadą, która mówi: Jak cię widzą, tak cię piszą. Może się to wydawać zabawne, ale dla użytkownika Sieci, bardzo ważne jest to, co widzi po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych. Tym samym, powinniśmy się skupić nie tylko na dobraniu jak najlepszej jakości słów kluczowych w samym tekście reklamy, ale też na jej wizualnym aspekcie. Określmy bardzo dokładnie temat ogłoszenia – im bardziej precyzyjny, tym lepiej. To,o czym też nie można zapominać, jeśli chodzi o tworzenie ogłoszenia w ramach kampanii AdWords, to tzw. CTA ( z ang. Call To Action). Zabieg ten, najczęściej sprowadza się do zastosowania zwrotów typu: „Zadzwoń już dziś!” , „Sprawdź naszą stronę” czy „Już dziś umów się na wizytę”. Wbrew pozorom, ta prosta, nazwijmy to, sztuczka, jest w stanie sprawić, że użytkownik Sieci odwiedzi naszą stronę a także kupi produkt lub usługę. Nie jest to jednak wszystko, o czym powinniśmy pamiętać, jeśli chodzi o zwiększanie ruchu na naszej stronie i pozyskiwanie leadów.
Remarketing nie taki straszny
Kiedy już uda nam się przekonać za pomocą kampanii AdWords użytkownika Sieci, by odwiedził naszą stronę, warto pomyśleć o wdrożeniu kolejnego rozwiązania, które w dalszej perspektywie może nam pomóc pozyskać leady. Mowa oczywiście o banerze remarketingowym. Remarketing, najogólniej rzecz ujmując, to mechanizm, który po odwiedzeniu naszej strony przez konkretnego użytkownika, będzie próbował go „zawracać” na naszą stronę. W jaki sposób? Pokazując mu reklamy czy rekomendacje naszej witryny. Użytkownik taki, będzie widział reklamy naszej strony w mediach społecznościowych czy też po wpisaniu konkretnych fraz do wyszukiwarki. Jest to rozwiązanie, które ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników, aczkolwiek jest ono skuteczne. Około 60% użytkowników Sieci, którym pokazywał się baner remarketingowy, wróciło na stronę docelową i kupiło produkt. Dla nas, jako przedsiębiorców, to jasny sygnał, że takie rozwiązanie dobrze jest rozważyć, jeśli mowa o wdrożeniu szeroko rozumianego marketingu internetowego.
ReCaptcha czyli człowiek na horyzoncie!
Jednym z zagrożeń, jakie niesie ze sobą marketing internetowy, są boty. Najczęściej to właśnie one odpowiadają za ogromne ilości spamu w naszych skrzynkach, czy bezwartościowe komentarze, nasycone wątpliwej jakości linkami. My, jako przedsiębiorcy, musimy wiedzieć, jak sobie z takim zjawiskiem poradzić. Oczywiście pierwszym rozwiązaniem, które powinniśmy wdrożyć, jeśli chodzi o naszą stronę internetową, to zainstalowanie odpowiedniej wtyczki, która będzie niejako chronić nasz serwis przed botami. W przypadku, kiedy nasza strona korzysta z platformy WordPress, świetnym rozwiązaniem jest wtyczka Anti-Spam. Bez najmniejszego problemu znajdziemy ją w katalogu WordPressa. W przypadku, kiedy chodzi o zamieszczanie komentarzy czy wypełnienie formularza umieszczonego na stronie, doskonale sprawdza się kod ReCaptcha. Kod ten, przy każdej próbie wpisania komentarza czy wypełnienia jakiekolwiek innego formularza, będzie weryfikował to, czy rzeczywiście jesteśmy człowiekiem, np. poprzez zaznaczenie konkretnych obrazków czy wpisanie ciągu określonych liter. To rozwiązanie sprawi, że będziemy w stanie realnie określić jaki faktycznie jest ruch na naszej stronie, a także skutecznie odrzucić „puste wejścia”, za którymi w dużej mierze stoją właśnie boty.
Automatyczne tagowanie – nie zapominaj o nim!
Jednym z ostatnich elementów, jeśli chodzi o skuteczne pozyskiwanie leadów kierujących do naszej strony, jest automatyczne tagowanie. Dzięki niemu, tworzony jest unikalny adres URL, który z kolei jest bardzo pomocny, jeśli chodzi o śledzenie faktycznej skuteczności reklam, które umieszczamy w Sieci. Dzięki tagowaniu, jesteśmy tez w stanie sprawdzić, które reklamy przez nas zamieszczane mają największą skuteczność. Poddanie ich analizie, w prostej linii prowadzi nas do zwiększenia ruchu na naszej stronie a co za tym idzie – wygenerowania nie tylko większej ilości leadów ale też skutecznej sprzedaży.