Błędy w konfiguracji kampanii Google AdWords
Błędy w konfiguracji kampanii Google AdWords
Linki sponsorowane AdWords to obecnie najlepsze narzędzie do promocji oferowanych towarów i usług. AdWords można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorcy. Jednakże, by kampania linków sponsorowanych przyniosła pożądane zyski należy uniknąć popełniania najczęstszych błędów.
Brak odpowiednich słów kluczowych
Bardzo często AdWords nie przynosi pożądanych efektów przez frazy kluczowe. Reklamodawca musi wybrać takie frazy kluczowe, które przyniosą jak największą ilość konwersji. Niestety, wielokrotnie wykorzystywane są frazy, które mają zbyt szerokie dopasowanie. Frazy, które nie osiągają odpowiednika CTR muszą być usuwane. Niezwykle istotne jest wykorzystanie fraz wykluczających Jeżeli reklamodawca zajmuje się sprzedażą części samochodowych, jego reklama nie może być wyświetlana przy wpisaniu słów kluczowych dotyczących części zamiennych do skuterów. Wielu reklamodawców korzysta z domyślnych ustawień Google AdWords zamiast odpowiednio dopasować słowa kluczowe. Podczas planowania kampanii AdWords można zastosować dopasowanie przybliżone, dopasowanie do wrażenia, dopasowanie ścisłe, dopasowanie wykluczające, oraz modyfikator dopasowania przybliżonego.
Dopasowanie przybliżone to ogólne dopasowanie fraz kluczowych.
Linki sponsorowane będą wyświetlane po wpisaniu danej frazy kluczowej, przykładowo „sprzedaż części samochodowych” w różnej kolejności, zapisując ją z błędami lub odmieniając. Można odnieść wrażenie, że jest to najlepsze rozwiązanie dla reklamodawców ponieważ zwiększa zasięg reklamy. W rzeczywistości reklama hurtowni części samochodowych zostanie wyświetlona użytkownikom szukającym części do motoru. Użytkownicy klikną w reklamę, przejdą na stronę oferującą sprzedaż części samochodowych i powrócą do wyszukiwarki. Reklamodawcy zmniejszy się dzienny budżet na kampanię i nie przyniesie żadnej konwersji.
Dopasowanie do wyrażenia jest bardziej szczegółowym dopasowaniem. Reklamy w wyszukiwarce zostaną wyświetlone po wpisaniu określonej frazy, jej odmian oraz gdy obok frazy znajdują się inne słowa np. „części samochodowe Szczecin”. Bardzo ważnym rodzajem dopasowania jest dopasowanie ścisłe. Reklama wyświetli się w wyszukiwarce tylko wtedy gdy zostanie wpisana określona fraza bez dodatkowych słów, lub odmian. Zastosowanie dopasowania wykluczającego jest konieczne dla powodzenia kampanii AdWords. Jest konieczne jeżeli w kampanii linków sponsorowanych stosowane są słowa w innym dopasowaniu niż dopasowanie ścisłe. Reklamodawca sprzedający części samochodowe będzie mógł wykluczyć frazy dotyczące części zamiennych motorów. Przy zastosowaniu modyfikatora dopasowania przybliżonego linki sponsorowane nie zostaną wyświetlane, gdy fraza będzie zapisana za pomocą odmian lub synonimów.
Niedbałe reklamy AdWords
Kampania linków sponsorowanych nie może być tworzona powierzchownie. Tekst reklamowy, który będzie zawierał błędy ortograficzne czy stylistyczne na pewno nie zachęci do skorzystania z oferty. Błędem jest również brak Call to Action. Krótki tekst musi zachęcić potencjalnych klientów, aby weszli i skorzystali z oferty tej konkretnej strony. Należy pamiętać o zastosowaniu rozszerzeń reklamy. Nieumieszczenie linków do podstron, czy istotnych informacji jak numer telefonu spowoduje, że reklama będzie nie tylko droższa, ale również mniej zauważalna przez potencjalnych klientów.
Brak właściwej optymalizacji
Skazane na porażkę są te kampanie AdWords, które nie mają właściwie ustawionej lokalizacji. Mechanik z Olsztyna powinien być wyświetlany tylko w okolicy swojego miasta. Jeżeli będzie wyświetlany osobom potrzebującym szybkiej naprawy samochodu w Rzeszowie, nie przyniesie to pożądanej konwersji.
Bardzo częstym błędem są linki sponsorowane, które kierują klientów na stronę główną. Wszyscy jesteśmy coraz bardziej przyzwyczajeni do szybkich i wygodnych zakupów w Internecie. Jeżeli poszukujemy konkretnego produktu to oczekujemy, że zostaniemy przeniesieni na konkretną podstronę. Zdecydowana większość klientów zniechęci się, jeżeli link sponsorowany przeniesie ich na stronę główną. Reklamodawca nie osiągnie żadnego zysku, a jednocześnie zmniejszy się budżet przeznaczony na kampanię.
Nieudane kampanie AdWords były często skierowane do nieodpowiedniej grupy odbiorców. Początkujący reklamodawcy często kierują kampanię do zbyt wąskiego lub do zbyt ogólnego grona odbiorców. Kampania dociera do osób, które niekoniecznie poszukują oferowanych usług lub produktów. W określaniu właściwej grupy odbiorców pomoże Google Analitycs, które można połączyć z kontem AdWords
Prowadzenie kampanii linków sponsorowanych wymaga nie tylko odpowiednich środków finansowych ale również regularnego monitorowania efektów. Codzienna praca nad efektami kampanii pozwoli uniknąć błędów. Właściwie wykorzystane możliwości Adwords zwiększą zyski przedsiębiorcy oraz pozwolą zbudować świadomość marki wśród klientów.